Obecną rzeczywistość definiuje się jako VUCA, czyli zmienna (volatile), niepewna (uncertain), złożona (complex) i niejednoznaczna (ambiguous). Stawia to przed liderami wyzwanie, jakim jest podejmowanie coraz bardziej złożonych decyzji i działań. Racjonalne podejście nie jest już tak skuteczne, ponieważ niepewność i obfitość informacji może prowadzić do przeciążenia kognitywnego i nadmiernego odczuwania stresu. Czym zatem powinien kierować się lider XXI wieku podejmując decyzje?
Serdecznie zapraszam do lektury mojego artykułu „Intuicja w pracy lidera XXI wieku”, jaki ukazał się w magazynie online HR Polska.pl. Dostępny jest w sprzedaży na www.sklep.hrmasters.pl/magazyn-hrpolska – wydanie styczeń 2018.
Powiązane artykuły:
- Co utrudnia menedżerom skutecznie zarządzać zespołem i utrzymywać zaangażowanie?
- Jak zadbać o zaangażowanie pracowników?
- Jak tworzyć zgrane i osiągające dobre wyniki zespoły?
- Jak skutecznie motywować pracowników do działania?
- Czy wysoka odporność psychiczna menedżerów to zawsze zaleta?
- Dlaczego dla menedżerów delegowanie bywa trudne?